Logistikselskab: Store rederialliancer bryder ikke kartelregler

De store rederiers samarbejde i alliancer bryder ikke reglerne for karteldannelse på Asien-Europaruterne, mener Aitken Spence Maritime and Logistics.
AF LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT

Det kunne lugte af karteldannelse, når fire samarbejdsaftaler mellem gigantrederierne MSC og CGM, Maersk Line, Grand Alliance og New World Alliance, samt CKYHA og Evergreen betyder, at de store rederier har en markedsandel på 85,8 pct. af al skibshandel fra Asien til Europa.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også