ShippingWatch

Logistikselskab: Store rederialliancer bryder ikke kartelregler

De store rederiers samarbejde i alliancer bryder ikke reglerne for karteldannelse på Asien-Europaruterne, mener Aitken Spence Maritime and Logistics.

Det kunne lugte af karteldannelse, når fire samarbejdsaftaler mellem gigantrederierne MSC og CGM, Maersk Line, Grand Alliance og New World Alliance, samt CKYHA og Evergreen betyder, at de store rederier har en markedsandel på 85,8 pct. af al skibshandel fra Asien til Europa.

Men rederierne bryder ikke reglerne for karteldannelse, siger formand Parakrama Dissanayake fra Aitken Spence Maritime and Logistics søndag til Sri Lanka’s Sunday Observer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs