Containerrederier vil hæve raterne med næsten 14 procent i 2012

De store rederier anført af bl.a. Maersk Line har rundet et skarpt hjørne, men der lurer flere ubehagelige skyer forude. Indtil for ganske nylig tjente selv de største 15.500 teu-skibe på Asien-Nordeuropa ikke penge, påpeger analysevirksomheden Drewry i ny prognose.

Verdens store containerrederier har nået det afgørende vendepunkt og ser ud til at være ude af den dybe ratekrise på ruterne mellem Asien og Nordeuropa. Det fastslår analiysefirmaet Drewry i en ny prognose, Container Forecaster 1Q12, der forudser, at rederierne ved udgangen af 2012 har hævet raterne med i alt 13,7 procent indklusiv brændstoftillæg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også