Han skal styre de franske søfolk

Carsten Jensen har fået ansvaret for DFDS' strategisk vigtige Calais-Dover i Den Engelske Kanal.

Carsten Jensen, indtil for kort siden siden øverste chef for passagervirksomheden DFDS Seaways, nu øverst ansvarlig for Channel Business og den nye rute mellem Dover og Calais i Den Engelske Kanal, skal hurtigst muligt finde færge nummer to, før rederiet er fuld operationsdygtig på den strategisk vigtige kanalrute for DFDS. Dernæst bliver Carsten Jensens vigtigste opgave i 2012 at sikre et fornuftigt forhold til de ca. 300 franske ansatte, der skal beskæftiges på ruten, efter sidste års voldsomme uro og arbejdskamp i forbindelse med det nu krakkede Sea France. En rute, der fortsat har betydelig offentlig bevågenhed på begge sider af kanalen.

Carsten Jensen, 47 år, har været medlem af ledelsen i DFDS siden 2005 med erfaringer fra flere internationale ledelsesposter. Han er uddannet cand.merc. i Århus. Udover en karriere i Handelsbanken Midtbank med hovedvægt på finansiering, strategi og organisation, var Carsten Jensen i en årrække i SAS, bl.a. i Stockholm, inden han blev direktør for det skandinaviske luftfattsselskab i Frankfurt.

Carsten Jensen forventer, at skib nummer to vil være klar i løbet af en til to måneder.

"Når vi har fået skib nummer to, skal vi i gang med at optimere denne forretning. Siden opstarten den 17. februar ligger vi, som vi skal i forhold til de planer, vi har lagt. Vi har haft udsolgte afgange, og det er jo altid et godt tegn, når man udnytter sin kapacitet fuldt ud. Men vi ved også, at trafikstrømmen er til stede," siger Carsten Jensen og tilføjer, at Sea France sejlede med fire skibe. Konkurrenten P&O har i en mellemliggende periode indsat flere skibe.

Opgøret i kanalen har sat sine spor i DFDS 

 

 

 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også