Danske Rederier kræver opgør med kludetæppe af regler for skrotskibe

Det danske rederiforbund foreslår, at Hongkong-konventionen trumfer reglerne fra både EU og FN. Og forbundet står ikke alene.
Nina Porst er tidligere kontorchef i Miljøministeriet. I sommers blev hun Danske Rederiers nye direktør for klima, miljø og sikkerhed. | Foto: Pr-foto Danske Rederier
Nina Porst er tidligere kontorchef i Miljøministeriet. I sommers blev hun Danske Rederiers nye direktør for klima, miljø og sikkerhed. | Foto: Pr-foto Danske Rederier

Hvis der er noget, der kan give shippingbranchen grå hår, så er kludetæppet af regler for ophugning af gamle skibe.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også