Ny aftale åbner igen op for ophugning af skibe udenfor EU og OECD

EU-Kommissionen kan igen undersøge, om de omdiskuterede strandværfter i Asien har, hvad der skal til, for at blive godkendt.
Skrotværfter i Alang i Indien benyttes blandt andet af rederier som Mærsk. | Foto: Amit Dave/Reuters/Ritzau Scanpix
Skrotværfter i Alang i Indien benyttes blandt andet af rederier som Mærsk. | Foto: Amit Dave/Reuters/Ritzau Scanpix

En ny aftale om affaldstransporter mellem Europa-Parlamentet og ministerrådet gør det nu igen muligt at ophugge skibe med europæisk flag på skrotværfter uden for EU og OECD, forudsat at de er godkendte af EU.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår