ShippingWatch

Topchefer accepterer skyhøje fragtpriser på sydende containermarked

Maersks store indtjeningsfremgang får ikke store virksomheder til at kritisere rederiet, selv om det er dem, der betaler prisen for et glohedt containermarked. Mange er afhængige af et tæt samarbejde for overhovedet at få varerne hjem.

"Vi er til trods for de mange udfordringer ved godt mod. Vi prioriterer langsigtede og loyale samarbejdspartnere, og vi føler, vi har et godt, tæt og gensidigt partnerskab med vores samarbejdspartnere, hvilket gør en forskel i det nuværende marked," siger Anders Holch Povlsen, som ejer og driver Bestseller.

Alt imens de rekordhøje fragtrater gnaver sig længere ned i store dele af erhvervslivets lommer, skovler containerrederierne penge ind. Og det er fuldstændig, som det skal være.

Sådan lyder det fra en række erhvervsledere på tværs af Danmark, som tydeligt mærker de stigende transportpriser på bundlinjen, men som til trods for fragtprisernes himmelridt er tilfredse med de frie markedskræfter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Storkunder hos containerrederierne vil have nuludlednings-søfragt i 2040. Et forslag, tre redere hilste velkommen. Ekstreme priser på fragt kan sende afskibere ud i konkurs, og storbanken DNB advarer andre banker om at gentage en stor fejl.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs