ShippingWatch

Stena Line i nyt forsøg med at spare CO2 og bunker

Færgerederiet har nu i en måned sejlet med en ny hybridfærge på strækningen mellem Frederikshavn og Gøteborg. Færgerne på ruten ventes at være helt batteridrevne i 2030, siger Stena Lines Head of Sustainability til ShippingWatch.

Foto: Stena Line

Stena Linas hybridfærge Stena Jutlandica har været i gang en måned på overfarten Frederikshavn-Gøteborg, og resultaterne er til at se, skriver selskabet i en meddelelse.

"Indtil videre har vi kunnet mindske brugen af vores dieselgeneratorer kraftigt og har kunnet nøjes med at bruge én i stedet for tre. En anden positiv effekt er et rent sikkerhedsaspekt, idet vi minimerer risikoen for strømafbrydelse, da vi konstant har adgang til elektricitet," siger Johan Stranne, Senior Chief Engineer på Stena Jutlandica, i meddelelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch

Dansk frigat dræbte fire formodede pirater i Guinea, Dan-Bunkering sagen fortsatte i Odense, stor millionregning endte hos Lauritzen, og IMO afholdt klimamøde i en uge, hvor ShippingWatch gjorde status på et hektisk tredje kvartal for containerrederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs