ShippingWatch

Regler for sejlads på methanol på vej

Methanol er en af redernes muligheder for at sejle miljøvenligt og overholde de kommende svovlkrav fra 1. januar 2020. Nu er IMO på vej med det første udkast til retningslinjer for sejlads på det nye brændstof.

Flere rederier som blandt andet Stena bruger allerede methanol som brænstof på deres skibe, og nu er IMO i gang med at få retningslinjerne på plads for, hvordan man sejler på det miljørigtige brændstof.

Flere skønner, at methanol bliver en mere udbredt type brændstof fra 1. januar 2020, når de globale svovlkrav træder i kraft. Til den tid vil alle skibe maksimalt sejle på brændstof med et svovlindhold på 0,5 pct., ellers skal de have en scrubber installeret ombord.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs