ShippingWatch

Røde tal på bundlinjen i Nordana

Med et enkelt år som undtagelsen har Johan Wedell-Wedelsborgs linje- og projektrederi Nordana leveret røde tal siden 2010. Også sidste år omend et beskedent et.

Linje- og projektrederiet Nordana A/S, der indgår i Johan Wedell-Wedelsborgs Weco Group, måtte også i 2014 notere et minus i regnskabsåret, dog et beskedent et af slagsen. Med en enkelt undtagelse i 2012 har Nordana A/S siden 2010 haft røde tal på bundlinjen, fremgår det af det netop offentliggjorte årsregnskab for 2014.

I indeværende år forventes et nulresultat for rederiet, der har flere multipurpose-nybygninger på vej til flåden. I august sidste år besluttede Nordana at udnytte en option på at få bygget ekstra fire multipurpose skibe i Kina til i alt otte i tillid til vækst i markederne i 2015 og 2016.

2014-regnskabet for Nordana A/S udviser et minus på 434.000 dollars efter et underskud året før på knap 4,7 millioner dollars.

Nordana driver linjeaktiviteter mellem Middelhavet, Vestafrika, Latin- og Sydamerika, Caribien og USA med RoRo-skibe og multipurpose-tweendecker-skibe. Derudover har rederiet trampaktiviteter, der er specialiseret i projektlaster.

Resultatet for 2014 var ringere end forventet, noterer ledelsen, der forklarer det med vanskelige vilkår for linjeaktiviteterne og politisk ustabilitet i en række nord- og vestafrikanske lande.

Nordana ejer og opererer en flåde på 25 breakbulk- og heavy lift multipurpose-skibe.

Stena Weco giver pænt overskud i Dannebrog Rederi   

Nordana bestiller fire skibe og tror på vækst i 2015

Nordana vender tilbage til underskud 

18 danske skibe ophugget uforsvarligt siden 2009 

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Storkunder hos containerrederierne vil have nuludlednings-søfragt i 2040. Et forslag, tre redere hilste velkommen. Ekstreme priser på fragt kan sende afskibere ud i konkurs, og storbanken DNB advarer andre banker om at gentage en stor fejl.

Køen ud for Long Beach er vokset til 80 containerskibe

Flaskehalsene i store containerhavne fortsætter med at vokse i USA, hvor det i øjeblikket er værst ved den amerikanske storhavn i Long Beach og Los Angeles. Her ligger 80 skibe i kø til anløb, viser friske tal fra Vessels Value.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs