Den tørlastkrise, som lige nu rammer storspillere som Norden og Western Bulk, og som har giver grimme aftryk i form af konkurs for blandt andet danske Copenship, har nu også givet problemer i Sydkorea.
Tørlastrederiet Daebo International Shipping har søgt om konkursbeskyttelse og gældssanering i sidste uge skriver Seatrade Global. Det er tredje gang i februar, at en sydkoreansk tørlastredere må bede om konkursbeskyttelse - en proces der minder om den amerikanske Chapter 11.
Daebo International Shippings flåde består af otte skibe, herunder fire Panamaxer og en Handymax.
Det største koreanske tørlastrederi Pan Ocean har i flere år været i alvorlig krise og gik i oktober 2014 konkurs. Rederiet, der også har tankskibe i sin flåde på i alt omkring 90 skibe, blev i december sidste år solgt til den koreanske kyllingeproducent - Harim.
Koreanske værfter vil hæve ordrer med mia i 2015
Dramatisk forlis ryster tørlast og forsikrings-selskaber
Her er verdens fem største rederinationer