ShippingWatch

Vendepunkt i tørlast får redere til at drømme om årelangt opsving

2021 blev året, hvor tørlastmarkedet endeligt skød til vejrs efter mange svære år. Med den laveste ordrebog i mere end 10 år koblet med et Kina, der tromler derudaf, spår analytikere og rederier et årelangt opsving.

Eagle Bulk CEO Gary Vogel | Foto: Marine Money

En ordrebog, som aldrig har været lavere, sammen med et storimporterende Kina får tørlastrederierne til at drømme om et guldrandet marked indtil i hvert fald 2023.

Således forventer både topchefer og analytikere i tørlast, at det stærke marked, der har taget fart i 2021 indtil videre kun vil fortsætte i de kommende år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Seaspans ejer får nyt højere købstilbud

Atlas Corp., som bl.a. ejer Seaspan, verdens største ejer af containerskibe, har fået et nyt og højere købstilbud fra et køberkonsortium, der bl.a. tæller containerrederiet ONE.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs