Kinas mangel på kul varer ved og løfter tørlastrederiernes indtjening
!["Det har stået på i lang tid, og det betyder øget ton per mile," siger Lauritzen Bulkers CEO, Niels Josefsen, | Foto: PR/J. Lauritzen](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13061830.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7g8zy9wa51lys5im17e.jpg)
Kinas langvarige stop for import af kul fra Australien er med til at sparke raterne på tørlastmarkedet yderligere i vejret. I stedet køber kineserne deres kul i USA, Canada, Sydamerika og Sydafrika, og den længere transport lægger beslag på mere skibskapacitet med det resultat, at fragtraterne stiger inden for tørlast. Og det mønster ser ud til at fortsætte.
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.