ShippingWatch

Lavsvovlsolie koster indtil videre 30 pct. mere

Indtil videre er brændstof med lavt svovlindhold 30 pct. dyrere end det traditionelle brændstof, viser data fra Drewry. Meget kan dog ændre sig, når kalenderåret hedder 2020, skriver analysehuset.

Foto: Mark Ralston/AFP / AFP

Det kan blive dyrt for rederierne at skifte til det lavsvovlsholdige brændstof fra 2020, når IMO's nye svovlkrav træder i kraft.

Indtil videre tyder det nemlig på, at brændstoffet med 0,5 pct. svovl er 30 pct. dyrere end det traditionelle brændstof, der har et højere svovlindhold.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs