Analyse: Store besparelser på færre container-hubs

Containerrederierne er godt i gang med at skære direkte forbindelser mellem en række havne på de store ruter, som de tre alliancer dækker fra 1. april. Ifølge en ny analyse kan det være en god ide for rederierne, men udgør også en trussel for havnene.
Foto: PR-foto/Hapag-Lloyd
Foto: PR-foto/Hapag-Lloyd

De nye sejlplaner fra de tre store containeralliancer viser, at der bliver væsentligt færre direkte forbindelser mellem flere store havne på ikke mindst den store Asien-Nordeuropa rute. Og ifølge en ny analyse fra det Københavner-baserede selskab LinerGrid kan det være en god ide for rederierne at koncentrere transporten på færre hubs, da der potentielt set gemmer sig store besparelser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også