ShippingWatch

Tilbud fra CMA CGM skal sikre EUs ja til opkøb af NOL

Det franske containerrederi CMA CGM er klar til at indgå et kompromis med EU for at få godkendt rederiets opkøb af Singapore-baserede Neptune Orient Lines (NOL), skriver Reuters. Det kan koste NOLs deltagelse i alliancer.

Foto: CMA CGM

CMA CGM, verdens tredjestørste containerrederi efter danske Maersk Line og MSC, er villig til at give efter på en række punkter for at få sit storstilede opkøb af Singapore-baserede Neptune Orient Line (NOL) godkendt af EU's konkurrencemyndigheder.

Opkøbet har en værdi på i alt 2,4 mia. dollars, og for at få transaktionen igennem konkurrencemyndighedernes nåleøje er CMA CGM angiveligt gået med til at trække NOL ud af konkurrerende shippingalliancer, skriver Reuters med henvisning til kilder tæt på forløbet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Storkunder hos containerrederierne vil have nuludlednings-søfragt i 2040. Et forslag, tre redere hilste velkommen. Ekstreme priser på fragt kan sende afskibere ud i konkurs, og storbanken DNB advarer andre banker om at gentage en stor fejl.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs