ShippingWatch

Kinesisk containerfusion er en julegave til Maersk

Tre ud af fire alliancer er nu i spil efter ugens to sammenlægninger i containerindustrien. Det gør Maersk-alliancen 2M til den eneste alliance, hvor afskiberne ved, hvad de får, og det kan 2M udnytte op til de årlige kontraktforhandlinger, lyder det fra Seaintelligence Consulting.

Foto: Seanews.com

En ny runde stoledans er begyndt blandt medlemmerne af de store containeralliancer. Med de kinesiske myndigheders godkendelse af en fusion mellem Cosco og China Shipping Container Lines (CSCL), verdens henholdsvis sjette- og syvendestørste containerrederier målt på kapacitet, er spørgsmålet nu, hvilken alliance de to rederier skal forenes i.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs