Sådan kan Maersk bruge et tabsgivende Singapore-rederi

Maersk Line kan bruge et opkøb af rederiet APL til at forny flåden af mellemstore skibe og styrke sin position på Stillehavet, vurderer Lars Jensen, SeaIntelligence Consulting. Men prisen skal være i bund.

Det vakte opsigt i containerindustrien og blandt shippinganalytikere også nogen undren, da Neptune Orient Lines (NOL) i Singapore forleden bekræftede, at Maersk Line i lighed med franske CMA CGM viser interesse for at købe NOL's containerrederi APL. Siden 2009 et kronisk underskudsgivende selskab og med faldende markedsandel på rederiets vigtigste marked på Stillehavet mellem Asien og USA.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også