Maersk Line: Så stor bliver gevinsten af 2M-alliancen

Maersk Line er ved at evaluere, om effekten af verdens største containeralliance med Mediterranean Shipping Company bliver lige så stor, som rederiet havde stillet i udsigt. CEO Søren Skou løfter sløret for den økonomiske gevinst over for ShippingWatch.
Foto: Carsten Bundgaard
Foto: Carsten Bundgaard

I det første kvartal af 2015 blev der helt bogstaveligt sat mange skibe i søen for verdens to største containerrederier, Maersk Line og MSC, som lancerede den ambitiøse 2M-alliance ved årsskiftet. Derfor har Maersk Line ventet med at komme med sit bud på, om samarbejdet mellem de to europæiske rederier ville kaste den gevinst af sig, som rederiet stillede omverden og herunder Maersks mange aktionærer i udsigt for snart et år siden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også