Maersk Line udfordrer rivaler med vækststrategi

Maersk Line indleder offensiv på de nord- og sydgående ruter, hvor rederiet ifølge CEO Søren Skou vil vokse. Men flere rivaler som Hamburg Süd og Hapag-Lloyd satser med opkøb og alliancer på det samme.

Maersk Line indleder tidligt i 2015 en stor offensiv på sine vigtige ruter til og fra bl.a. Latinamerika og Afrika. Rederiets indtjening på de såkaldte Nord-Syd-ruter har i årevis været markant bedre end Maersk Lines største forretninger på de øst- og vestgående trades på Asien-Europa, Asien-USA og Europa-USA, hvor rederiet har ca. 42 procent af hele sin flådekapacitet beskæftiget, men som ikke desto mindre har været tabsgivende siden 2007-2008 bortset fra et enkelt år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også