Smedegaard: Lange kontrakter har mistet værdi

Nils Smedegaard bekræfter, at Maersk Line arbejder på at få mere volumen på spotmarkedet og dermed frigøre sig fra en del af de traditionelle langtidskontrakter på Asien-Europa.
Foto: Mik Eskestad
Foto: Mik Eskestad

For nogle afskibere er en kontrakt ganske enkelt ikke det papir værd, den er skrevet på. Og hvis man alligevel ikke kan regne med en kontrakt mellem et rederi og kunden, kan man lige så godt kaste sig mere ud i spot-markedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også