Svovlkrav koster Hapag-Lloyd op til 270 mio USD

Containerkunder kan forvente betydelige afgifter fra rederierne på det dyrere og svovlfattige brændstof, som skal anvendes i de europæiske miljøzoner fra 1. januar 2015. Hapag-LLoyd varsler. 
Foto: Hapag-Lloyd
Foto: Hapag-Lloyd

Containerkunder kan godt begynde at forberede sig på en betydelig ekstraregning i form af ekstra brændstofgebyrer fra rederierne i de kontraktforhandlinger, der finder sted lige nu, og som rækker ind i 2015. Det er her, hvor de nye krav til svovlfattigt brændstof i de kystnære områder i bl.a. Nordeuropa, den såkaldte SECA-zone, træder i kraft.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu