Klumme: Små rederiers indtog og exit på Stillehavet viser at konkurrencen virker

Da fragtpriserne eksploderede, væltede det ind med nye rederier på ruterne fra Asien til USA. Nu er de stort set alle sammen væk igen, skriver Lars Jensen.
Lars Jensen, shippinganalytiker og stifter af konsulenthuset Vespucci Maritime, kommer fremover til at levere klummer til ShippingWatch to gange om måneden. | Foto: Magnus Møller
Lars Jensen, shippinganalytiker og stifter af konsulenthuset Vespucci Maritime, kommer fremover til at levere klummer til ShippingWatch to gange om måneden. | Foto: Magnus Møller
AF LARS JENSEN, ANALYTIKER OG STIFTER AF VESPUCCI MARITIME

I 2020 gav pandemiens følgevirkninger først anledning til en stramning af markedet på Stillehavsområdet. Fragtraterne begyndte at eskalere, hvilket gav nye transportører mulighed for at gøre deres indtog på ruterne. En sådan udvikling var set før. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også