Klumme: Rederier kan gøre meget for at afbøde effekten af nye skibe

Rederierne kan skrue på to håndtag for at mindske effekten af de mange nye containerskibe, som vælter ud fra værfter de næste år, skriver Lars Jensen.
Lars Jensen, shippinganalytiker og stifter af konsulenthuset Vespucci Maritime, kommer fremover til at levere klummer til ShippingWatch to gange om måneden. | Foto: Magnus Møller
Lars Jensen, shippinganalytiker og stifter af konsulenthuset Vespucci Maritime, kommer fremover til at levere klummer til ShippingWatch to gange om måneden. | Foto: Magnus Møller
AF LARS JENSEN, ANALYTIKER OG STIFTER AF VESPUCCI MARITIME

Ved første øjekast lader containermarkedet til at være på vej ind i et alvorligt overkapacitetsproblem i 2023/24. Men i virkeligheden er der tale om et tilfælde, hvor skinnet bedrager.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også