MSC og Maersk sætter strøm til fragtbreve for at spare milliarder

Ni af de største containerrederier forpligter hinanden på at digitalisere fysiske fragtbreve efter en standard senest i 2030. Det kan spare milliarder af dollar.
Foto: Ludovic Marin/ap/ritzau Scanpix og Yen Meng Jiin/ap/ritzau Scanpix
Foto: Ludovic Marin/ap/ritzau Scanpix og Yen Meng Jiin/ap/ritzau Scanpix

Maersk, MSC, Hapag-Lloyd, CMA CGM og ONE og fire andre rederier, som normalt er benhårde, indbyrdes konkurrenter, blander nu blod på, at de vil digitalisere fysiske fragtdokumenter, bill of lading.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også