ShippingWatch

Flaskehalse på containermarkedet fortsætter men er rykket til mindre prominente havne

De flaskehalse, der siden efteråret 2020 har skabt problemer i store containerhavne eksisterer stadig, men er rykket til mindre prominente havne, skriver VesselsValue. Det er ikke færre flaskehalse, der ligger bag dalende rater, vurderer analytiker.

Foto: Port of Philadelphia

Fragtraterne i container og tørlast styrtdykker lige nu, men det skyldes ikke, at flaskehalsene er i opløsning i storhavne i Asien og USA, hvis man spørger skibsdatabasen VesselsValue.

”Tørlast- og containermarkedet har set store fald i indtjeningen sommeren over. Mange tilskriver denne udvikling til færre flaskehalse, men vores data viser, at der stadig er store flaskehalse derude, de er bare rykket fra mere synlige til mindre synlige regioner i verden,” skriver VesselsValues senior trade flow analyst, Vivek Srivastava, i en analyse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Seaspans ejer får nyt højere købstilbud

Atlas Corp., som bl.a. ejer Seaspan, verdens største ejer af containerskibe, har fået et nyt og højere købstilbud fra et køberkonsortium, der bl.a. tæller containerrederiet ONE.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs