Hvorfor betaler CMA CGM så meget for en havn man solgte for kun fire år siden?

Containerrederiernes jagt på aktiver inden for havne og logistik har nået nye højder, efter CMA CGM vil lægge milliarder på bordet for terminal, man solgte for 820 mio. dollar i 2017. Det er der flere grunde til, og der er sikkert flere lignende aftaler på vej, vurderer shippinganalytiker.
Foto: PR / CMA CGM
Foto: PR / CMA CGM

Bare fire år efter at have solgt Fenix Marine Services til kapitalfonden EQT for 820 mio. dollar har CMA CGM smidt et milliardbud på bordet for at købe den amerikanske terminal tilbage.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også