ShippingWatch

Hvorfor betaler CMA CGM så meget for en havn man solgte for kun fire år siden?

Containerrederiernes jagt på aktiver inden for havne og logistik har nået nye højder, efter CMA CGM vil lægge milliarder på bordet for terminal, man solgte for 820 mio. dollar i 2017. Det er der flere grunde til, og der er sikkert flere lignende aftaler på vej, vurderer shippinganalytiker.

Foto: PR / CMA CGM

Bare fire år efter at have solgt Fenix Marine Services til kapitalfonden EQT for 820 mio. dollar har CMA CGM smidt et milliardbud på bordet for at købe den amerikanske terminal tilbage.

Handlen har en entreprise-værdi på hele 2,3 mia. dollar, kom det frem onsdag. Og spørger man shippinganalytiker Lars Jensen, der er CEO for Vespucci Maritime, er der flere årsager til, at CMA CGM vil have de resterende 90 pct. af aktierne tilbage. Rederiet havde i forvejen 10 pct. af terminalen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs