ShippingWatch

Containerkunderne tror tidligst på et normalt marked i løbet af 2022

Flere af de store logistikselskaber har efterhånden afskrevet 2021, når det drejer sig om at få et mere normalt containermarked med rater som før pandemien. Jochen Gutschmidt, rådgiver i Sea-Intelligence, vurderer, at budgetterne for søfragt mellem Asien og Europa skal fordobles i år.

Foto: Lucy Nicholson/Reuters/Ritzau Scanpix

Logistikselskaberne tror efterhånden ikke på, at de selv og afskiberne kommer til at opleve et marked i år, der kan karakteriseres som "normalt," med rater, der ikke kun bliver ved med at stige.

Og som det ser ud nu, hvor første halvår snart er gået, må flere af dem da også blot konstatere, at udviklingen de første seks måneder af 2021 kun har forstærket den helt ekstraordinære tendens, hvor prisen for at få fragtet en container slår rekorder for hver uge, der går.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs