ShippingWatch

Containerkunderne tror tidligst på et normalt marked i løbet af 2022

Flere af de store logistikselskaber har efterhånden afskrevet 2021, når det drejer sig om at få et mere normalt containermarked med rater som før pandemien. Jochen Gutschmidt, rådgiver i Sea-Intelligence, vurderer, at budgetterne for søfragt mellem Asien og Europa skal fordobles i år.

Foto: Lucy Nicholson/Reuters/Ritzau Scanpix

Logistikselskaberne tror efterhånden ikke på, at de selv og afskiberne kommer til at opleve et marked i år, der kan karakteriseres som "normalt," med rater, der ikke kun bliver ved med at stige.

Og som det ser ud nu, hvor første halvår snart er gået, må flere af dem da også blot konstatere, at udviklingen de første seks måneder af 2021 kun har forstærket den helt ekstraordinære tendens, hvor prisen for at få fragtet en container slår rekorder for hver uge, der går.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Uenighederne sejrede, da IMO's miljøkomité forsøgte at skabe konsensus om nye klimaindsatser inden for skibsfarten. Maersk er frustreret. En stort tænkt, men kritiseret metanolfabrik i USA med Hafnia som medinvestor smuldrer. Springer konkurrenterne på Maersks Tradelens blockchain-projekt, der nu rulles ud i Kina?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs