Fra guldkalv til sort får

Mærsks olieforretninger har på få år udviklet sig fra koncernens kronjuvel til et stort spørgsmålstegn.
Foto: Maersk Oil
Foto: Maersk Oil
AF MORTEN JOHNSEN | JANNE RASMUSSEN, (RESEARCH), JYLLANDS-POSTEN

Da Mærsk-topchef Nils Smedegaard Andersen i 2009 satte direktøren for konglomeratets olieforretning Maersk Oil på porten, var det med et helt klar formål.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også