Ny medieprofil til Maersk Drilling
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article4829989.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Maersk_Drilling%2520_Nords%25C3%25B8en1.jpg)
Maersk Drilling får nye kræfter til kommunikationen med 30-årige Helene Aagaard, som flytter til olien fra Dong Energy.
Overfor fagbladet Journalisten beskriver hun sin rolle som kommunikatør på denne måde:
"Pressearbejde er jo ikke glamourøst arbejde. Det er en servicefunktion både for journalister og for virksomheden. Nogle gange er vi telefonpassere, og andre gange handler det om at sætte interviews op med den rigtige talsperson eller at grave noget fakta frem til nogen. Journalistikken bevæger sig utroligt hurtigt i dag, med en global nyhedscyklus, der kører 24/7, så hvis du som virksomhed ikke er villig til at fortælle din egen historie, så er der mange andre, der står på spring for at gøre det - også på de sociale medier. Spillet har ændret sig for både journalistik og kommunikation, og for virksomhederne handler det om at være åben og proaktiv."
Helene Aagaard er uddannet cand. soc. i politisk kommunikation og ledelse fra CBS i 2008 og har siden da arbejdet i Vindmølleindustrien, Foreningen af Rådgivende Ingeniører, McDonald's og siden 2010 som presserådgiver og pressechef hos Dong Energy.
Maersk Drilling overvejer næste skridt i patent-sag
Domstol: Maersk Drilling krænkede konkurrents patent