"Skal billige, udenlandske lodser beskytte Danmarks havmiljø og sårbare kyster?"

Rederierne raser mod det "statslige lods-monopol" og forlanger billigere priser på området. Resultatet af øget liberalisering vil være, at sejladssikkerheden i danske farvande og beskyttelsen af havmiljøet og Danmarks kyster overgives til billig, udenlandsk arbejdskraft. Er det dét, Danmark gerne vil?
AF FRITZ GANZHORN, DIREKTØR I SØFARTENS LEDERE

I artiklen 'Rederier raser mod statsligt lods-monopol' i Børsen den 7, november 2012 blæser de danske rederier til angreb for en liberalisering af lodsservicen til den internationale skibsfart gennem danske farvande og til dansk havn.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også