MSC forhandler om Hanjins andel i amerikansk havn
![Foto: Stephen Carr/AP/Polfoto/Arkiv](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9092939.ece/ALTERNATES/schema-16_9/hanjin-longbeach.jpg)
Hanjin Shipping forhandler med MSC om en overtagelse af den kollapsede rederis anpart på 54 pct. i virksomheden Total Terminals International LLC, som driver den amerikanske Long Beach Terminal.
Det siger en talsmand for retten i Seoul til Reuters.
Hvis handlen bliver en realitet, vil det effektivt betyde en total overtagelse af Long Beach-terminalen af containerrederiet MSC, som indtil nu har siddet på de resterende 46 pct. af Total Terminals International LLC.
Hanjin havde ved slutningen af juni en samlet gæld til sine kreditorer på 5,4 mia. US dollars, og gik 31. august i betalingsstandsning efter at kreditorerne sagde stop. Containerrederiet er dermed det, indtil nu, største rederi, som har mærket konsekvenserne af den globale overkapacitet på containermarkedet, som kombineret med lave fragtpriser har skabt en mildest talt ugunstig situation.
Udover Long Beach Terminal har Hanjin også sat fem containerskibe, ti oversøiske virksomheder og en række af dets aktiver på U.S.-Asien-ruten til salg tidligere på måneden.
Hyundai Merchant Marine har tidligere udtrykt interesse for Hanjins aktiver på U.S.-Asien-ruten, men det er endnu uklart, om der kommer et bud fra de sydkoreanske landsmænd.
MSC afviser blokering af Hanjin-lån
Cosco på opkøbsjagt i Sydkorea og Abu Dhabi
Maersk og MSC vandt slaget om Hanjins fragt
Relaterede artikler
Maersk og MSC vandt slaget om Hanjins fragt
For abonnenter