Havne: Mere sund fornuft i dansk terrorsikring

Reglerne for terrorsikring på national erhvervssejlads blev i efteråret lempet, og en arbejdsgruppe skal nu evaluere om de danske regler for sikring af havnene giver mening.

Fra 1. november 2013 behøver havne, som kun har national færgefart og nationale lastskibe på kajanlægget, ikke længere have etableret adgangskontrol og overvågning af havneområdet for at leve op til den såkaldte ISPS-kode (International Ship and Port Facility Security), der er et tillæg til FN’s SOLAS-konvention, og som trådte i kraft i 2004.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også