ShippingWatch

Hanjin øger muskelmasse i terminalvirksomhed

Arbejdet som havneoperatør skal udvikles yderligere hos det koreanske containerrederi Hanjin Shipping. Nye projekter i Rotterdam og Jakarta er på tegnebrættet.

Foto: Hanjin

Containerrederiet Hanjin Shipping vil styrke sin forretning som havneoperatør, som i dag står for 14 terminaler i Asien, blandt andet i Busan, verdens femtestørste containerhavn, hvorfra Maersk Lines Triple-E skibe kommer til at begynde sin sejllads fra Asien til Europa.

Også i Japan, Vietnam, Taiwan, Nordamerika og i Europa er Hanjin til stede. Og det skal øges, siger Young-Kyu Song, adm. direktør for terminalenheden i Hanjin Shipping, til The Journal of Commerce.

"Vi kigger på muligheden for at udvikle nye projekter i andre områder inklusiv Rotterdam, Jakarta og flere," siger han.

Virksomheden har allerede foretaget investeringer for at optimere synergierne mellem terminalenhederne og shippingvirksomheden. Men det handler også om at tiltrække andre store rederier til terminalerne og "forstærke tilstedeværelsen som stor terminaloperatør og skabe nye indtjeningskilder."

Rusland ekstremt vigtigt for APM Terminals

Odfjell Terminals udvider arbejde i Kina

APM Terminals øger andel i kinesisk storhavn

Hanjin langer ud efter de nye ULCCere 

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs