Hanjin øger muskelmasse i terminalvirksomhed

Arbejdet som havneoperatør skal udvikles yderligere hos det koreanske containerrederi Hanjin Shipping. Nye projekter i Rotterdam og Jakarta er på tegnebrættet.
Foto: Hanjin
Foto: Hanjin

Containerrederiet Hanjin Shipping vil styrke sin forretning som havneoperatør, som i dag står for 14 terminaler i Asien, blandt andet i Busan, verdens femtestørste containerhavn, hvorfra Maersk Lines Triple-E skibe kommer til at begynde sin sejllads fra Asien til Europa.

Også i Japan, Vietnam, Taiwan, Nordamerika og i Europa er Hanjin til stede. Og det skal øges, siger Young-Kyu Song, adm. direktør for terminalenheden i Hanjin Shipping, til The Journal of Commerce.

"Vi kigger på muligheden for at udvikle nye projekter i andre områder inklusiv Rotterdam, Jakarta og flere," siger han.

Virksomheden har allerede foretaget investeringer for at optimere synergierne mellem terminalenhederne og shippingvirksomheden. Men det handler også om at tiltrække andre store rederier til terminalerne og "forstærke tilstedeværelsen som stor terminaloperatør og skabe nye indtjeningskilder."

Rusland ekstremt vigtigt for APM Terminals

Odfjell Terminals udvider arbejde i Kina

APM Terminals øger andel i kinesisk storhavn

Hanjin langer ud efter de nye ULCCere 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også