ShippingWatch

APM Terminals overvejer Triple-E-udvidelser i Algeciras og Tanger

APM Terminals kan allerede håndtere skibe af Triple-E størrelse i terminaler ved Algeciras og Tanger. Men det er med en lavere effektivitet, end større udstyr vil tilbyde. Derfor er spørgsmålet nu, hvornår og hvor meget, der skal investeres i terminalerne. Det skriver Lloyd's List.

Det vil kræve større kraner at håndtere Triple-E skibe optimalt i Algeciras og Tanger, og derfor står APM Terminals nu i et dilemma om, hvornår selskabet skal lave investeringer i nye kraner. Det er nemlig ikke blevet besluttet, hvilke ruter 18.000 TEU-skibene skal sejle på.

"Det store spørgsmål er, hvornår og hvordan vi gør det. Vi kan håndtere fartøjerne i dag, men der er nogle begrænsninger. Specielt i forhold til højde. Ideelt set, ville vi gerne se detaljerne for implementeringen," siger Anders Kjeldsen, der er chef for APM Terminals' aktiviteter i Vestmiddelhavet, til Lloyd's List.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs