ShippingWatch

APM Terminals: Fire grunde til at tro på sig selv

Erfaring, netværk, Mærsk-familien og partnerskaber er de fire grunde til, at APM Terminals tror, de vil slå konkurrenterne de kommende år. Det skal ske ved at presse indtjening og globaliseringsgraden op.

Foto: APM Terminals

Selvtilliden er høj i den ellers grå og halvkedelige betonbygning i Haag, der huser Mærsk Gruppens havneaktiviteter, APM Terminals. Og det er der fire gode grunde til, hvis man spørger ledelsen, hvordan selskabet skal klare sig i kampen mod de store konkurrenter som PSA, Hutchinson og DP World. 

”Som operatør og investor i denne industri har vi en unik form. Vi er et firma der har lang erfaring inden for det, vi laver. Faktisk har vi været i industrien siden 60’erne. Så har vi nogle lokationer (56 havne og terminaler, red.) i vores netværk, som vi mener, er unikke i hvert fald på den måde, at kunderne har lyst til at bruge dem. Så har vi den fordel, at vi er en del af Mærsk gruppen, hvilket er vigtigt, fordi kapital er nødvendigt for at vinde i den her industri. Den fjerde ting er strategiske partnerskaber med en stribe globale rederier, herunder Maersk Line,” fastslår Kim Fejfer i et interview med ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs