ShippingWatch

Habben Jansen efterlyser gensidighed i forhold til kinesiske investeringer

Hvis Hapag-Lloyd ønskede at investere i en terminal i Kina, ”ville det være svært,” siger Hapag-Lloyds CEO, mens kinesiske virksomheder godt investere i Tyskland.

”De barrierer, man skal overvinde der (i Kina, red.), er afgjort større end andre steder," siger Hapag-Lloyds CEO, Rolf Habben Jansen, om tyske virksomheders adgang til at investere i Kina. | Foto: PR / Hapag-Lloyd

Kinesiske virksomheder som det statskontrollerede rederi Cosco kan få lov til at investere i havnen i Hamborg, men hvis en tysk virksomhed ønsker at investere i en kinesisk havneterminal, støder den på alvorlige barrierer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

CMA CGM forventer kraftigt fald i fragtraterne

Udsigterne for containermarkedet ser noget mere dystre ud i den kommende tid, vurderer franske CMA CGM. Containerrederiet noterede dog stadig vækst på både top- og bundlinje i tredje kvartal.

Ugens bedste på ShippingWatch

EU kæmper om at blive enig om et prisloft på russisk olie. Containerraterne er faldet gennem gulvet. Ny kritik af CII-indekset. Og så er Carsten Mortensen på vej med ny shippingfond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs