Rederier sejler i sanktionsblinde i Europa: "Der er en stor udfordring"

Den samme overtrædelse kan blive fortolket og håndhævet forskelligt fra land til land, advarer analytikere. Gråzonerne er mange, vurderer Danske Rederier.
“Det betyder, at man har 27 forskellige lande, der hver har forskellige måder at fortolke og håndhæve de reelt set samme sanktioner - hvilket gør det utrolig svært for virksomheder at navigere i", siger chefanalytiker hos Tænketanken Europa, Anders Overvad. | Foto: Lars Klemmer/AP/Ritzau Scanpix
“Det betyder, at man har 27 forskellige lande, der hver har forskellige måder at fortolke og håndhæve de reelt set samme sanktioner - hvilket gør det utrolig svært for virksomheder at navigere i", siger chefanalytiker hos Tænketanken Europa, Anders Overvad. | Foto: Lars Klemmer/AP/Ritzau Scanpix

Rederier opererer i et limbo, når det gælder overholdelse af sanktioner mod Rusland efter landets invasion af Ukraine.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også