Asiatiske skibsejere kan få milliardstor regning for europæiske kvoter

Asiatiske skibes sejlads i Europa kan give enorme udgifter, når EU’s kvotesystem er fuld implementeret. Virksomheder i Kina og Singapore bliver særligt ramt.
EU ETS kommer til at påvirke omkring 4000 skibe, der sejler under asiatisk flag. Ejerne er bl.a. COSCO, Anglo Eastern Ship Management og HMM. | Foto: Gregor Fischer/AP/Ritzau Scanpix
EU ETS kommer til at påvirke omkring 4000 skibe, der sejler under asiatisk flag. Ejerne er bl.a. COSCO, Anglo Eastern Ship Management og HMM. | Foto: Gregor Fischer/AP/Ritzau Scanpix

Skibsejere, der driver virksomhed fra Asien, kan få udgifter på helt op til en milliard euro om året, når de skal til at betale for deres skibes udledninger ved sejlads til EU-havne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også