Over 150 nye skibe kan sejle på grøn metanol

Antallet af metanoldrevne skibe vil fortsat stige, brændstoffet har nemlig vist sig at være det foretrukne, når rederier bestiller nye skibe, vurderer analysehuset Alphaliner.
Mærsk har hele tiden været et skridt foran, når det kommer til at investere i alternative brændstoffer. Men den seneste opgørelse fra Alphaliner viser, at nogle af verdens andre store containerrederier for nuværende har afgivet flere ordre. På billedet ses Laura Mærsk, der er et mindre feederskib, som blev søsat og sendt afsted på sin jomfrurejse i september 2023. | Foto: Steffen Trumpf/AP/Ritzau Scanpix
Mærsk har hele tiden været et skridt foran, når det kommer til at investere i alternative brændstoffer. Men den seneste opgørelse fra Alphaliner viser, at nogle af verdens andre store containerrederier for nuværende har afgivet flere ordre. På billedet ses Laura Mærsk, der er et mindre feederskib, som blev søsat og sendt afsted på sin jomfrurejse i september 2023. | Foto: Steffen Trumpf/AP/Ritzau Scanpix

Værfternes ordrebøger bugner med bestillinger på metanoldrevne nybygninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også