Rederier kan få grim overraskelse ved at bruge smuthul i nyt kvotesystem

Rederier gør klogt i at vente til EU’s nye miljøregler er helt indfaset i 2026, før de tænker i at bruge Storbritannien som genvej til at spare på klimakvoterne.
Fremfor at finde huller i EU's kvotesystem, bør den maritime sektor bruge indfasningsperioden til at blive klogere på systemet, vurderer senioranalytiker fra Siglar Carbon. | Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix
Fremfor at finde huller i EU's kvotesystem, bør den maritime sektor bruge indfasningsperioden til at blive klogere på systemet, vurderer senioranalytiker fra Siglar Carbon. | Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Det er langtfra sikkert, at det kan betale sig for rederier at lægge et ekstra stop ind på deres rejse til Europa for at spare penge, når shipping bliver ramt af EU’s klimakvoter til næste år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også