Frontline: Det store spørgsmål er, om industrien er klar til EU's kvotehandel

Ifølge Lars Barstad er det for hele tankrederiets flåde ca. 60 pct. af rejsedagene, der vil være omfattet af CO2-kvoteordningen, som træder i kraft til nytår.
"Det er en ret stor ændring af, hvordan skibsfarten organiseres i EU," siger Frontlines administrerende direktør, Lars Barstad. | Foto: Mats Finnerud
"Det er en ret stor ændring af, hvordan skibsfarten organiseres i EU," siger Frontlines administrerende direktør, Lars Barstad. | Foto: Mats Finnerud

Lars Barstad, adm. direktør i det Oslo-noterede tankskibsrederi Frontline, sætter spørgsmålstegn ved, om branchen er klar til den forandring, det vil medføre, at blive implementeret i EU’s system med handel af CO2-kvoter, EU ETS. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også