Rådgiver i EU's klimakrav: Rederierne skal se at komme i gang

Forude venter en hel del forberedelser, hvis ikke EU’s CO2-kvoter skal blive en speget, dyr affære for rederierne, mener chef for alternative brændstoffer i KPI Ocean Connect. 
Arkivfoto fra Havnen i Rotterdam, som er den største i EU. | Foto: Michael Kooren/Reuters/Ritzau Scanpix
Arkivfoto fra Havnen i Rotterdam, som er den største i EU. | Foto: Michael Kooren/Reuters/Ritzau Scanpix

Når året er omme, tilslutter shippingindustrien sig EU’s kvotesystem, EU ETS, som kræver omsættelige CO2-kvoter til at minimere rederiernes klimaaftryk.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også