Kun 11 pct. af bestilte skibe i tørlast og tank kan sejle grønt

Det kan have alvorlige konsekvenser, at nogle segmenter kun bestiller få grønne skibe, vurderer Danmarks Skibskredit. 
Tørlast- tank- og kemikalierederierne har lagt markant færre ordrer på grønne skibe hos værfterne end container- og gasrederierne. | Foto: Gideon Maundu/AP/Ritzau Scanpix
Tørlast- tank- og kemikalierederierne har lagt markant færre ordrer på grønne skibe hos værfterne end container- og gasrederierne. | Foto: Gideon Maundu/AP/Ritzau Scanpix

Den grønne omstilling af skibsfarten går noget hurtigere for nogle segmenter end for andre. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også