Der skal mere end ét nyt brændstof til, hvis søfarten skal nå sine klimamål

Shipping skal bruge flere grønne brændstoffer frem til midten af næste årti. Først da står det mere klart, hvilke typer der bedst matcher skibsfartens behov, siger CTO fra forskningscenter.
Foto: Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping
Foto: Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping

3.000 fartøjer, hvor af en stor andel vil være af den brændstoftørstige type – omkring 1.300 containerskibe, 300 tørlastskibe og 200 tankere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også