Store rederiforbund ser flere lyspunkter i foreløbig klimaaftale: "Opmuntrende"

Danske Rederier og den europæiske rederiforening er begge opmuntrede af den foreløbige ETS-aftale, som ser ud til at byde på en gradvis indfasning af skibsfarten.
Maria Skipper Schwenn er direktør for klima, miljø og sikkerhed hos Danske Rederier. | Foto: Danske Rederier
Maria Skipper Schwenn er direktør for klima, miljø og sikkerhed hos Danske Rederier. | Foto: Danske Rederier

Med en foreløbig aftale for shippings indlemmelse i EU’s kvotehandelssystem er det nu klart, at rederierne fra 2024 skal til at betale for den CO2, der udledes fra skibe i EU.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også