IMO-lande minder hinanden om redningsregler

Sagen om 27 nødstedte migranter, som måtte opholde sig på Maersk-skib i 38 dage i 2020, fordi ingen ville tage ansvaret for dem, har fået IMO til at bekræfte de gældende regler for redning til søs.
Det var episoden på skibet Maersk Etienne i 2020, der fik IMO-landene til at mødes og bekræfte redningsreglerne. | Foto: Handout/Reuters/Ritzau Scanpix
Det var episoden på skibet Maersk Etienne i 2020, der fik IMO-landene til at mødes og bekræfte redningsreglerne. | Foto: Handout/Reuters/Ritzau Scanpix

Der findes klare regler for, hvordan civile skibe og nationale myndigheder skal reagere i situationer, hvor et fragtskib redder nødstedte personer til havs.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også