ShippingWatch

Virksomheder og ngo'er efterlyser strammere krav for shipping i kvotesystem

En række ngo’er opfordrer EU-landene til at sænke størrelsen for skibe, der er dækket af kvotesystemet ETS, samt at lade systemet omfatte offshore-skibe. Transport & Environment peger på, at medlemslande er i gang med at lave nye undtagelser for op mod 20 mia. euro.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Shippingindustrien er på vej til at blive lagt ind under EU’s kvotehandelssystem ETS, hvor rederierne skal betale for at udlede CO2 i regionen.

I det originale forslag fra EU-Kommissionen er skibe på under 5.000 bruttoton undtaget samt offshoreskibe. Og desuden gælder kvoterne kun CO2, hvilket betyder, at skibe, der sejler på LNG og udleder metan, er fritaget.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Seaspans ejer får nyt højere købstilbud

Atlas Corp., som bl.a. ejer Seaspan, verdens største ejer af containerskibe, har fået et nyt og højere købstilbud fra et køberkonsortium, der bl.a. tæller containerrederiet ONE.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs