ShippingWatch

LNG-skibe kan blive ramt af værditab på næsten en billion dollar i 2030

Den lige nu voksende flåde af LNG-drevne handelsskibe kan stå over for et enormt værditab frem mod 2030 sammenlignet med skibe, der sejler på traditionelt brændstof, da der vil være bedre økonomi i at retrofitte de sidstnævnte skibe, hedder det i ny rapport.

Foto: PR / Hapag-Lloyd

De mange rederier og skibsejere, der satser på flydende naturgas, eller LNG, som et overgangsbrændstof kan stå over for et kæmpestort værditab frem mod 2030.

Det er konklusionen i en ny rapport fra University College London’s Energy Institute, der vurderer, at fejlinvesteringer i LNG-skibe kan nå op på 850 mia. dollar til den tid, hvis shipping fra politisk hold får tilpas med incitamenter til at investere i et skifte væk fra fossile brændstoffer og mod brændstoffer som hydrogen og grøn metanol, der er udledningsfrie.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Seaspans ejer får nyt højere købstilbud

Atlas Corp., som bl.a. ejer Seaspan, verdens største ejer af containerskibe, har fået et nyt og højere købstilbud fra et køberkonsortium, der bl.a. tæller containerrederiet ONE.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs