MAN-prognose: Kun "massiv" ombygning af skibe kan sikre grøn omstilling af shipping

Udbredelse af grønne brændsler som metanol og ammoniak er ikke nok til at sikre, at shipping når i mål med den grønne omstilling i 2050, spår MAN-chef. Vækst i verdenshandlen kan få sektorens CO2-udslip til at vokse markant.
Bjarne Foldager, vicedirektør, MAN Energy Solutions. | Foto: Watch Medier
Bjarne Foldager, vicedirektør, MAN Energy Solutions. | Foto: Watch Medier

Selvom rederiernes interesse for alternative brændstoffer som metanol og ammoniak vokser markant i øjeblikket, står shippingindustrien ikke desto mindre til i 2050 at udlede op mod to tredjedele af den CO2-mængde, som sektoren udleder i dag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også