ShippingWatch

Centralt EU-udvalg vil sende indtægter fra CO2-kvoter tilbage til skibsfarten

Et flertal i EU-Parlamentet vil sende milliarder fra CO2-kvotehandel retur til skibsfarten. ”Det vigtige er, at pengene kommer tilbage til industrien,” siger central tysk forhandler til ShippingWatch. Europæiske redere i ECSA bakker op.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

BRUXELLES / KØBENHAVN – Det kan blive en finansiel lussing, når EU over de kommende år står til at inkludere shippingindustrien i unionens omfattende kvotesystem, ETS’en.

Kort fortalt skal rederierne til at indregne prisen på sine CO2-udledninger på hver enkelt sejlads i de faste udgifter i forsøget på at vende den branchemæssige supertanker i en mere bæredygtig retning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs